2015夏短教授法Bコース発表の準備

  (For English, please scroll down) 

昨日、今日、明日…

もうすぐ終わります!今、夏短の皆さんは最後の発表会のためにポスターを作っています!最後の発表は1人でもグループでもいいので、私は1人で挑戦することにしました。テーマは『私の一日』で、ARCSモデルとJFスタンダードを含めて考えました。自己評価も入れました。

発表会は金曜日です!

—————

Yesterday, today, tomorrow…

Almost done! Right now, everyone in the Summer Training Program is working on their projects for our final presentation! For this last presentation we could present in groups or alone, so I chose to present alone. My project theme is “My Day”, and I approached the lesson plan with both the ARCS Model and JF Standards in mind. I also chose to include self evaluation at the end of the lesson. 

Presentation is on Friday!

Advertisements

切り絵うちわを作ってみました!

(For English, please scroll down)

先週、図書館で切り紙うちわを作るワークショップに参加しました。日本の夏が熱いですので、すぐ使えたいです!

うちわのほねはインターネットで買うことができるので、学校でも作りたいです!簡単で楽しいものですから、本当に使うと思います。

—————

Last week, we made kirigami uchiwas in a workshop through the Japan Foundation Library. (That library is literally heaven to me!) As it’s really hot in Japan now, I want to use it right away!

I can buy the uchiwa “bones” on the internet, so I can make these with the students at school, too! They are easy and fun to make, so I really think I can use them in school.

うまく作りました!

うまく作りました!We did a great job!

unnamed

私が作ったうちわです!The uchiwa that I made!

もうすぐ新学年だぜ!

(For English, please scroll down)

猛暑日が今日で5日間続いています。でも、この暑い日々の中に国際交流基金日本語国際センターの皆さんが頑張っていますよ!

8月がもう始まったなので、もうすぐ新学年ってことですよね!準備は始めたんですけど、やっぱり一番心配しているのが一年生のアイスブレークのことですね。去年はゲームなしで自己紹介のことから始めたけど、なんか足りないなと思いました。学生たちは本当に素晴らしかったので、結局なんとなくうまくいきましたが、今年、アイスブレークのゲームを使いたいので、必死で探していました。

昨日の異文化理解ワークショップでとても良いゲーム二つ習いました。ワークショップとちょっと違うやり方を使いますが、とても楽しく出来るゲームなので、使う時を楽しみにしています!では、紹介しますよ!

Continue reading